Vancouver ontdekken :-) (2013)

22 mei 2013 - Vancouver, Canada

We zijn weer online. De oude reisblog deed het niet meer, dus maar een nieuwe gemaakt :-).

Even een kort verslag van de reis tot nu toe.

Vlucht enz. zijn prima verlopen! Met KLM vliegen is toch wel iets anders dan op een gewone vlucht naar bijv. Mallorca, eten en drinken kan je de hele reis en je hebt je eigen entertainment scherm! Lekker 3 films gekeken.

Met de taxi vervolgens naar downtown Vancouver! Wow wat ziet dat er gaaf uit zeg. Alleen maar big towers! (zie foto's) Even inchecken in het Sandman Hotel en hup Vancouver in! Het eerste wat ons opvalt, wat zijn de mensen hier aardig en relaxed! We wandelen er al aardig op los en ons eerste biertje hebben we ook al te pakken, Stanley Parc Ale!!

Dag 2 gaan we een mooie wandeling maken met een eerste stop bij Trees Organic, daar hebben ze de beste koffie en cheesecake van Vancouver! We lopen GasTown in en lopen pardoes een dak en thuislozen vrijmarkt op, echte ouwe zooi en gejatte stuff! Daarna richting Rogers Arena en met de watertaxi naar Granville Island. Daar is een overdekte markthal, voor verse groente en vis moet je hier zijn. Met de watertaxi naar de overkant en een mooi stuk langs het strand. Daar een hamburger gegeten bij de Cactus Club, de hipste tent van heel Vancouver! Weer een stukkie wandelen naar het Aquarium in Stanley Parc en daar de middag verder doorgebracht. Op de terugweg bij de 2e hippe tent van Vancouver, Lift, een biertje gedronken! (bier heet hier trouwens Ale) En ons eerste wildlife gespot, een otter die een net gevangen crab onder ons (zee)terras aan het verorberen was. We hebben ons best vermaakt vandaag!

Dag 3, het plan is om een stukkie richting Stanley Parc te gaan hardlopen. Zo gezegd zo gedaan. 18 kilometer verder zijn we weer thuis en hebben het hele rondje om SP gedaan! Wat was dat een mooie rondje rennen zeg! Na een douche toch maar weer de stad in, Yaletown bezoeken, een wijk achter ons hotel. Dit is de hippe wijk van Vancouver! Wow wat een auto's zie je hier rijden, Porche, BMW, Mustang en allemaal dikke uitlaten! We drinken weer een koffie met cheesecake bij Trees Organic. We gaan op aanraden van tante Joke (Lieke haar vader is er ook eens geweest)  naar het Landmark hotel om daar op bijna 100m hoogte een biertje te gaan drinken en wat tapas te eten! Wat een uitzicht zo over de stad, te gek gewoon. Moe maar voldaan weer terug naar het hotel voor de laatste nacht.

Dag 4 in de ochtend moeten we bellen hoe laat we de camper kunnen ophalen, oh, komt u maar om 10 uur hoor! Nou dat was dus snel de spullen pakken, taxi bestellen en hup naar Canadream waar onze camper op ons staat te wachten!

De rondreis kan beginnen....

1. Sonja ter riet:
    23 mei 2013
    wat leuk om te zien en te lezen wat jullie zoal tegen komen en doen. het is zeker genieten daar. en wat een pracht camper zeg ruimte genoeg. veel plezier daar .groeten uit een koud en nat oldenzaal.