Slotdag in camper

11 juni 2022 - Yukon Wildlife Preserve, Canada

We hebben een slow start, want het miezert en regent af en toe, pas vanmiddag wordt het beter zo is de voorspelling. We spelen de eerste potjes pesten van vandaag. In den beginne won ik de meeste, maar het tij lijkt ietwat gekeerd en ik kan er niet de vinger opleggen waar dat aan ligt, heel irritant, haha.

Nog even een paar broodjes roosteren, dat kan, want we staan aan de stroom en dan aan de wandel..

De trail start met een km of 2 langs de buitenkant van wat tot 2 jaar terug nog het bescheiden Takini Hotsprings was, maar wat nu een gloednieuw resort met hotel, huisjes en wat al niet meer moet worden. Veel bouwterrein dus en aardig wat nieuwe huizen en al de aansluitingen voor wat nog komen gaat. Een trail van niks dus. Maar er staat een loopje de berg op de kaart en die lijkt aanlokkelijk. Moderate staat er op het bordje. Dat moet kunnen.

Maar poeh hee, het zweet staat binnen de kortste keren op onze ruggetjes, het pad gaat recht omhoog. Steeds denken we boven te zijn, maar dat moet je nooit doen bij een berg. Never underestimate a mountain! Maar we komen boven en zien in de verte de dieren van de Preserve lopen, leuk.

Terug komen we langs het koffietentje en genieten we nogmaals van een lekkere capu + cookie. De barista in opleiding vertelt dat bijna niemand blij is met de plannen van het nieuwe resort. Het zou inmiddels passen in een Banff of Jasper, maar zeker niet op 30 km van Whitehorse in de Yukon Het doet hem echt verdriet! Zelf woont hij in een boshuis op de berg die we beklommen hebben. Ook het leefgebied van 2 wolven. Hij kent de wolven en zij kennen hem. Maar hoelang zullen die nog willen blijven???

Er rust trouwens ook bepaald geen zegen op de resort plannen, covid heeft roet in het eten gegooid, ze hebben al brand gehad in het sauna en stoomgedeelte en er is onvoldoende financiering om verder te gaan met de ontwikkeling. Dus wie weet komt alles toch nog recht 

Ondertussen is het hier half 10 geweest, zijn de tasjes gepakt, hebben we bijna alle food opgemaakt, op 2 halve potten pindakaas en 2 stukken kaas na.

Klaar voor vertrek, alleen nog even een tukkie doen.

En dan morgen campert inleveren, een heel kort nachtje slapen in Whitehorse en dan om 6 uur ’s ochtends een vlucht naar Vancouver, als vertrekpunt van ons laatste weekje Sunshine Coast bij tante Joke.

1. Tant Joke:
    11 juni 2022
    Ik zie naar jullie uit! Zo ontzettend fijn dat jullie langs komen! Ik hoop dus dat the sunshine coast ons niet teleur stelt!! Want het goot emmers gister! reizen jullie per auto om hier te komen ? Xoxoxo
  2. Peter Denekamp:
    Dag Joke,

Wij ook en we nemen het zonnetje voor je mee!
    Ja pikken op Vancouver AirPort en huur auto op.

Peter
  3. Judith:
    11 juni 2022
    Erg leuk jullie verhalen! Veel plezier aan de sunshine coast!
  4. Jeanet Veer:
    11 juni 2022
    Heel mooi verslag van de reis en mooie natuur foto s goede vakantie verder bij Joke
    Groetjes
  5. Ton:
    11 juni 2022
    Wat hebben jullie al prachtige weken achter de rug. Als leuke afsluiting een weekje bij tante Joke. Laat jullie maar lekker verwennen.
  6. Bram Heikamp:
    12 juni 2022
    Dat was het dan weer. Ik heb genoten.
  7. Tant Joke:
    12 juni 2022
    Ik heb ook genoten van de wildernis!En ja breng de zon mee! Tot vanavond.xo
  8. Tant Joke:
    25 juni 2022
    En nu zijn jullie alweer haast een week thuis!

En zo geweldig fijn dat jullie hier langs kwamen!

Heb vandaag in t bos gewandeld met een stroomtje en wel zulke prachtige bomen,ah dat S voor volgende keer! Xo