We gaan bijna weg! (2013)

22 mei 2013 - Hilversum, Nederland

Afgelopen 2012 besloten Lieke en ik dat we maar eens een wens in vervulling moesten laten gaan. Een mooie reis naar Canada maken!

Lieke haar tante en neefjes en nichtjes wonen in de buurt van Vancouver en Rocky Mountains en tante Joke wilde nou wel eens dat we bij haar op visite zouden komen. Na de goedkeuring van m’n werk om 4 weken weg te mogen, is het plannen en uitzoeken begonnen!

Gaan we met de auto rondreizen? Of toch maar een camper huren? Na de verhalen van m’n directeur die dat al eens met een camper heeft gedaan ben ik om! Dat wordt een camper huren. En als we dan toch in Canada zijn, waarom niet meteen een triathlon doen daar? Ook dat is al een lang gekoesterde wens! Zo gezegd, zo gedaan! In de eerste week gaan we de Shawnigan Lake Triathlon doen op Vancouver Island [:-)]

Nog zo’n 2 weken en dan vliegen we richting Canada. Druk bezig de laatste dingen te regelen, pinpas activeren in de wereld, verrekijker aanschaffen, Bever bezoeken voor Soft shell jas enz. De reisbescheiden zijn binnen en de rest van de info. We hebben ook al een soort van reis planning gemaakt. Die ziet er ongeveer als volgt uit:

18-05 t/m 21-05 Vancouver, 21-05 camper ophalen en doorreizen naar Vancouver Island!

22-05 t/m 24-05 verblijven we in Victoria en reizen daarna door naar Shawnigan Lake voor de triathlon.

24-05 t/m 26-05 Shawnigan Lake incl. dus de triathlon. We doen daar de 1/4 wedstrijd. Heel veel zin in! Staan met de camper naast de start en finish! Lieke is dan ook jarig!

27-05 t/m 31-05 Vancouver Island ontdekken, Tofino, Ucelete en Port Alberni bezoeken. Hopelijk Orka’s en dolfijnen bekijken. Beren zijn hier ook genoeg net als zeearenden.

31-05 t/m 2-06 Powel River, bezoek bij tante Joke.

03-06 t/m 14-06 Rond reis maken door de Rocky Mountains en we eindigen in Calgary. Whistler — Clearwater — Jasper — Banff — Calgary.

We hebben er erg veel zin in en kunnen niet wachten om te gaan. Zal proberen hier een reis blog bij te houden van onze bezigheden, maar is uiteraard afhankelijk van een internet verbinding.

Gr,

Peter en Lieke