Surfers paradijs Tofino (2013)

7 juni 2013 - Tofino, Canada

Surfers paradijs Tofino.

We rijden eerst richting Uceluete om daar een mooie wandeling te maken, de Lighthouse Trail. Voor we linksaf slaan stoppen we eerst bij het Infocenter van het Nationale park. Even vragen of we een dagpas moeten kopen of meteen een jaarpas wat  goedkoper is als je meer dan 7 dagen in  Nationale parken ben. Om door een park te rijden blijk je geen pas nodig te hebben (behalve bij Jasper National Parc zoals we later zullen merken), dus hebben we alleen voor de volgende dag een dagpas nodig. We nemen hier wat info over Tofino mee, leesvoer voor de avond.

We rijden door Uceluete heen en parkeren onze RV op een parkeerplaats. Even wat eten en dan camera mee en wandelen maar. Eerst nog een mooie foto gemaakt van een hele mooi blue bird die voor onze RV zat. [zie foto’s] De trail loopt dwars door een rainforest en maakt een rondje langs een vuurtoren. Wat ziet dat er mooi uit zeg, de camera maakt overuren! De wandeling is zo’n 5 km dus met 1,5 uur zijn we weer terug. Hup op weg naar Tofino, het is nog zo’n 40km rijden dwars door het Pacific Rim park. Links van je zie je de zee met het beroemde strand Long Beach en rechts een rainforest, erg mooi! Dit is ook Bear country dus we kijken goed uit of we er een zien! We rijden eerst Tofino in om een boodschap te doen en daarna gaan we een RV park zoeken. Aangezien er hier hele grote golven zijn aan de kust zie je hier alleen maar surfers en dito winkels en verhuur bedrijven. Zomers komen hier surfers van over de hele wereld om te surfen!

Na boodschappen te hebben gedaan en ook nog even wat blikjes Canadian Molson en een flesje wit te hebben aangeschaft in de plaatselijk liquor store, maken we een kleine wandeling door Tofino. Je ziet hier veel ‘First Nation’ inwoners. Dat zijn de vroegere indianen die in de reservaten wonen. Er zijn er hier 2 dus dat verklaart de  vele First Nations in town. We stappen weer in de camper en gaan op zoek naar een campground. Op internet had ik al een mooie gevonden aan het Mac Kenzie Beach. Die rijden we op en er is nog plaats. We staan op een mooie plek met uitzicht op het strand en dus de Pacific Ocean. Stroom en water aangesloten en de korte broek  en slippers aan en we maken een mooie wandeling over het strand. Meteen een bald eagle gespot en uiteraard op de foto gezet! Wow ook hier is het weer mooi, zeker als de zon schijnt J.

De volgende dag is het weer compleet anders. It’s raining cats and dogs. Wat te doen? We besluiten net te doen of we Canadezen zijn en trekken ons niks aan van het slechte weer. Hop naar de fietsverhuur. We kiezen voor een beach cruiser in tandem uitvoering. Peter op kop en Lieke achterop. Binnen een paar meter begint Lieke te pruttelen dat haar hele achterkant zeiknat wordt, want er zit, heel chill natuurlijk, maar een half spatbordje op. Lieke pruttelt dat de rugzak net zo zeikersnat wordt en maakt zich zorgen om mijn/haar Nokia Lumia, die onderin de rugzak zit op haar rug. Ik maak me geen zorgen, want dat zakje is waterdicht! Fietsen, fietsen, fietsen dus. We nemen de afslag richting Radar Hill, dat  belooft een mooi viewpoint te zijn. Maar na een paar honderd meter valt er niet meer te fietsen, veel te veel procenten omhoog. Dat wordt wandelen + duwen. Maar het is mooi op de top. En what goes up must come down ;-). Kicken! Lieke is minder gecharmeerd van deze downhill, bidden en heel hard gillen is wat ze deed. Inmiddels is het wel droog geworden en fietsen we verder richting Long Beach, halverwege stoppen we nog voor een wandeling door een rainforest naar het strand en uiteindelijk zijn we ook nog even op Long Beach zelf en dan is het alweer tijd om terug te gaan om de cruiser in te leveren. Op de wandeling terug naar de camper komen we langs de chocolamakerij van Tofino, waar ze ook waanzinnig ijs verkopen. Ik neem 1 fikse Belgische choco bol, Lieke kiest 2 smaken en dus 2 enorme bollen, maar ze heeft geen spijt! Terug bij de camper de natte tasjes uitpakken en wat blijkt gvd, dat onderste zakje was niet 100% waterdicht. Ik had ‘m nog een keertje gecheckt onderweg en toen wat alles in orde, maar nu niet meer. Einde Lumia ;-( helaas. Ben dus niet te bereiken op me telefoon.

Op naar Powell River voor een bezoek aan tante Joke !

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade