Met de boot naar Haines

27 mei 2022 - Haines, Alaska, Verenigde Staten

Vandaag gaan we met de boot naar Haines, maar eerst nog even wandelen, want we hoeven pas om 12.15 in te checken.

De gekozen wandeling is een trail naar Dewey Lake en daar de lower versie van.

Een moderate walk wordt er beloofd, maar het is toch flink aanstappen, op en af en in het eerste gedeelte vooral up. Maar mooi en goed voor de vetverbranding, haha!

Na ruim anderhalf uur zijn we terug bij de camper en maken we ons klaar voor vertrek.

Peter wil via een illegale Service road, maar braaf als ik ben kies ik voor de stadsentree.

Nauwelijks om, dus wat maakt het uit. Nou, het maakt dus toeristentreintjes uit, die zo lang zijn dat voor het in -en uitstappen en wachten voor vertrek gewoon de weg geblokkeerd wordt. Niet 1, niet 2, maar 3 dus… Maar we halen de boot zonder problemen. Met het laden van de auto’s in het ruim is veel tijd gemoeid, het past allemaal maar net en auto’s, campers en een camperbus, alles moet via een smalle ramp achterwaarts het schip in en dan draaien en dan allemaal strak naast en achter elkaar… Spiegels kunnen niet gebruikt worden, want die worden ingeklapt omdat ze te veel ruimte kosten. Je moet het doen met de handgebaar aanwijzingen van een crew lid.

Heerlijk gegeten op de boot - want honger en daarna aan alle kanten naar buiten gekeken en oe en ah geroepen, want wat was het uitzicht weer fabelhaft!

De spiksplinternieuwe campground van Haines ligt naast het haventje. We stonden direct aan het water en met een 17 graden om 7 uur ’s avonds was het prima toeven. Die avond voor het eerst in de camper gekookt en meteen voor 2 dagen, omdat we de volgende dag in de middle of nowhere staan en daarop zeker geen boodschappen kunnen doen, laat staan uit eten gaan.

En oh ja, einde dag hebben we onze eerste bald eagles gespot, wat een stoere vogels zijn dat!