Een druk dagje

25 september 2023 - Hopewell Hill, New Brunswick, Canada

Want hoewel we nergens heen gaan, gaan we een hele hoop doen.

Om te beginnen trek ik m’n paardrijbroek aan, haha. En Peter die gaat meerijden 😊

Nu we naast ze staan, zie je pas echt hoe groot ze zijn deze half Percherons. Peter mag op Appy een enorm Appaloosa achtig paard. Ik op Harvey, een soort van uit de kluiten gewassen Tinker. Via een trappetje kunnen we ons langszij in het western zadel laten glijden. Die zitten best comfortabel, maar zijn ook keihard.

Daar gaan we... Heerlijk. Er staat een fiks windje, maar dat heeft geen invloed op deze viervoeters. Ze stappen braaf en vlot door. Het eerste drafje valt Peter nog een beetje zwaar, maar Natural die hij is met allles, gaat het derde drafje al best lekker. ❤️🐎❤️

Het was hartstikke leuk dus.

Nu fluks een ander pakje aan, want we gaan met een Canadese kano op pad in de Sawmill Creek. Een enorm bochtige rivier die vrij diep ingesleten in het landschap en enorm bochtig is. De wind is nog steeds hard, dus het is steeds bocht wind mee bocht wind tegen. En dan vraagt zo’n kano met voor ieder 1 peddel weer om heel andere (sociale) vaardigheden ..., maar gelukkig komen we nog on speaking terms de boot uit, haha.

Na een lekkere lunch met een gebakken ei op een hotdogbroodje gaan we nog even met de camper op pad naar Hopewell Rocks. Die liggen bijna aan het eind van de Fundy Bay en met de enorme getijde verschillen die je hier hebt, liggen die bij low tide helemaal droog.

Heel erg mooi en de vergezichten zijn ook allemachtig prachtig.

Terug op de campground drinken we een biertje en wie komen daaraan, onze buurtjes. Ze zagen ons zitten en toen ze langsreden en keerden hun rv om voor een kort bezoekje. Leuk hoor!

Morgen op familiebezoek op Prince Edward Island 😊

1. Judith: