3 wandelingen op een rij!

2 oktober 2023 - Cape Breton Highlands National Park, Canada

De dag begint stralend, de zon schijnt, de lucht is kraakhelder en er is geen wind.

Vanaf de campground loopt een trail, maar die loopt eigenlijk vanaf het begin al niet - helemaal vol gegroeid en het pad is nauwelijks te ontdekken. Dus keren we fluks weer om. Geeft niet, we zijn niet boos.

Bij de campground office is wifi, dus dan maar verhalen en foto’s uploaden. We lopen achter, want nergens hebben we prik. Hier hebben we een guestwifi, waar onze telefoons het prima op doen, maar waarvan de mac van Peter compleet van streek raakt vanwege het onbeveiligde netwerk. Dat lukt dus ook niet, helaas.

We gaan rijden... Volgens de campground lady konden we het beste de Coastal Loop rijden, heel veel mooier dan de Cabot trail, want daar zou je alleen maar bomen zien...

Ze heeft gelijk, het is een waanzinnige route. Met ook een bijna doodervaring, want in een bocht komt een zwarte Ram 1500 ons tegemoet die half op onze weghelft rijdt. Gelukkig is hier een soort van berm en kan Peter de camper opzij gooien en missen we elkaar net. Tel je zegeningen 😊

We stoppen in het piepklein plaatsje White Point, een paar huizen en een klein haventje, meer niet. Hier loopt de White Point trail en die is echt zo mooi. Waar je bij de Skyline trail over gravelpaden en trappen en boardwalks loopt, loop je hier via allerlei geitenpaadjes de Point op. Met aan 3 kanten oceaan, zon, geen wind, buitenaards.

Na deze uitstap gaan we weer verder en stoppen in New Haven – is daar niet die serie Haven opgenomen? We kunnen het niet opzoeken, want geen internet, haha.

We gaan lunchen bij een eet keet naast de vuurtoren, de Chowder House. Je moet je bestelling doorgeven aan het loket en ook meteen betalen, ze roepen als je bestelling klaar is en als er niet snel gereageerd wordt, doen ze dat – ook voor de mensen die buiten zitten - ook nog heel hard via een intercomsysteem. Chowder is een seafood soep en ik vind ’m heerlijk, dit is m’n derde chowder deze vakantie.

Het is nog maar een klein stukje rijden naar de campground, maar eerst gaan we nog een hike lopen om het Warren Lake. Het meer ligt er prachtig bij, het pad eromheen is een en al boomstronk. We doen eerst de sunnyside en het is zalig warm. Af en toe een bruggetje en op het verste punt een heuse hangbrug. Aan de schaduwkant is het drassig en koeler en zijn er op veel plekken boardwalks aangebracht. Maar niet op de meest muddy section...

Peter gaat bijna onderuit, maakt een noodsprong en een schoen blijft steken in de modder. En dan moet ik er dus nog doorheen... Maar dat lukt gelukkig.

Op de enorme Provincial Park campground loopt ook nog een kleine trail, langs de Warrren River tot aan de oceaan. Poehee, we zijn er klaar mee voor vandaag...!

De dag eindigt zoals die begonnen is - stralend, de zon schijnt, de lucht is kraakhelder en er is geen wind.