The best is yet to come

4 oktober 2023 - East Ship Harbour, Canada

We hebben al een paar prachtige camperplekken gehad, maar volgens Peter is die van de komende 2 dagen echt buitencategorie. Op naar Norse Cove campground dus. 284 km te gaan...

We rijden nog een stuk over Cape Breton Island en het landschap wordt wat vlakker en met meer dennen en berken. Om het eiland af te komen steken we dezelfde brug over als op de heenweg en rijden we nog een stuk langs de noordkant van Novia Scotia. Ook hier een coyote, maar helaas als roadkill - hij ligt puntgaaf langs de kant van de weg 😧

Bij Antogonish draaien we de Hwy 7 op en maken zo de doorsteek naar de zuidkant. Bij een meer maken we een stop, maar de noordenwind die we daar op kop hebben, is koud en dus rijden we door op zoek naar een betere lunchplek. Ik gok op een plek aan een meertje langs de Cut off road, die ook echt een stuk afsnijdt. Maar helaas pindakaas, daar is niets. En van de Reiseleitung krijg ik een dikke Duitse onvoldoende (vrij naar Pierre Bokma, Rundfunk). Peter doet het beter en vindt 2 minuten op links de perfecte spot. Eitje bakken, lekker hoor.

Nog zo’n 55 km te gaan met een brewery stop halverwege. Weer zo’n leuke, the Sober Island Brewing Company. Eigenaar Tim geeft advies en vertelt dan dat hij 20 minuten geleden de eerste Nederlanders ooit in z’n zaak had en nu dus de volgende 2, haha!

We gaan weer en route en rijden de laatste kilometers van vandaag.

De campground ligt echt pal aan de oceaan en onze plek ook. Wat een heerlijk uitzicht! Als de eigenaar langskomt, blijkt dat een hele leuke Zuid-Afrikaan, die goed Hollands spreekt omdat hij ook een tijdje in Leiden heeft gewoond. Tim van de brewery kent hij en hij vertelt dat die z’n opleiding bij een hoog aangeschreven instituut in Duitsland heeft gedaan. Onze Blue Rocks kayak gids Kyra kent hij ook – kleine wereld weer.

Een fijne, kleine campground trouwens, met veel extra faciliteiten – kayaks, bbq’s, schuilhuis met spelletjes, koelkast, koffie en meer en bloemen-struiken stroken, o.a. voor de Monarch vlinder. En opvallend veel Blue Jay’s.

Het is nog vroeg, de zon schijnt hard en we gaan op de relaxstand in 2 bearstoelen. Dit is pas vakantievieren, haha!

Morgen zouden we een trail kunnen lopen of zouden we een kayak kunnen huren. Tuurlijk alles kan. Maar een dagje in de zon zitten/liggen behoort ook tot de mogelijkheden...

1. Henk:
    5 oktober 2023
    Blijft leuk om te lezen hoe jullie reis is tot nu toe
  2. Peter:
    6 oktober 2023
    Dank Henk! Het ook echt een mooie reis!
  3. Judith:
    Gave plek!
  4. Karin ten Oever:
    6 oktober 2023
    Wat een gouden plek you lucky basterds 😉!