World Heritage city of Lunenburg

20 september 2023 - Lunenburg, Canada

Vandaag maar een klein stukje rijden, dus alle tijd om onderweg nog even te sightseejen in Mahone Bay, een schattig plaatsje aan het water. Ook hier allemaal gekleurde houten huizen, in alle soorten en maten en uitvoeringen. Ziet er mooi uit. Reiseleitung Peter brengt ons rechtstreeks naar The Famous Town Pie. En lekker dat ze zijn!

Na een klein ommetje langs wat winkeltjes en water rijden we verder naar Lunenburg.

Onze toebedeelde plek op de campground is de lelijkste van allemaal... Zo lelijk dat het jongetje van de camping ons aanbiedt een andere plek uit te kiezen. Dus dat doen we en nu staan we aan de rand van de camping met oceanview – beter!

Lunenburg is een soort van Volendam maar dan anders maar wel met net zoveel toeristen. In het hoogseizoen zal het hier behoorlijk vreselijk zijn, maar nu was het best leuk om rond te wandelen.

Een duur biertje gedronken langs de haven en een boodschap gedaan voor vanavond. Het plan om in Lunenberg te eten, laten we varen, de kans dat je hier op goed geluk een leuke eettent vindt, is wat ons betreft te klein.

As we speak wordt er op de campground door iemand heel lelijk doedelzak gespeeld... Peter krijgt een wegtrekker, ik tik geconcentreerd door en weet het geluid te negeren.

Zo koken en bijtijds tukkie doen, want morgenochtend gaan we ‘s morgens kajakken vanaf The Blue Rocks to the seals! Dat wordt vast weer een mooi avontuur!

1. Henk:
    21 september 2023
    Wat leuk om te lezen allemaal.
  2. Judith:
    21 september 2023
    Heerlijk bezig!
  3. Karin ten Oever:
    22 september 2023
    Superleuk om te lezen en om jullie te volgen. En je schrijft ‘t ook nog eens leuk op 😊!