Overtocht met de Ferry

24 september 2023 - Saint John, Canada

Om 11 uur vertrekt de boot naar Saint John en we moeten voor 10 uur inchecken.  Appeltje ei, want het is maar een 4 km drive.

Als we in onze lane staan, staan onze buren praktisch naast ons en hebben we onze eerste chit chat. De boot is van buiten een behoorlijk oud gevaarte, maar aan de binnenkant is flink geïnvesteerd, allemaal zitjes, fauteuils langs de kant, een gedeelte met comfortabele vliegtuigstoelen, allerlei verschillende tapijten, een beetje zoals een foute bar-dancing, haha.

We gaan op het boven achterdek zitten en daar is het mooi kijken.

Na een uurtje frisse lucht gaan we naar binnen en worden we aan het tafeltje van onze buren uitgenodigd. Ze zijn hele leuke vertellers en we luisteren graag naar al hun tips en adviezen.

Ze gaan ervan uit dat we in het beroemde Fundy Park zullen overnachten, maar dat doen we niet zeggen we, we rijden door naar Broad Leaf Farm. Laat dat nou de plek zijn waar hij zo’n beetje is opgegroeid. Op de lagere school had hij les van grandma Hudson van de Broad Leaf Farm.

We rijden eerst een stukje snelweg en dan dwars door het Fundy Park, met veel bos en dito meren. Down naar de kust en dan via Alma naar onze campground.

Peter heeft deze campground speciaal voor mij uitgezocht 😊 ze hebben er namelijk paarden...

Meteen na aankomst gaan we even langs om te kijken, ze zijn allemaal flink aan de maat en ogen braaf. De volgende dag hoor ik dat het half Percherons zijn en dat verklaart hun imposante voorkomen.

Nu eerst snel een hapje eten (we hebben nog een leftover in de koelkast) en dan een avondwandelingetje. Achter ons liggen heuvels en bossen, voor ons is het landschap er eentje van marshland. Moerasgraslanden, riet, stroompjes en meer van zuks. Een beetje zoals ’t Oerd op Ameland. Ik hou ervan.

We lopen tot aan de oude Sawmill Creek Bridge, die onderdeel is van een oude weg. De brug is overdekt en dat deden ze vroeger omdat er dan geen sneeuw op zou vallen, ’s winters valt hier met gemak een meter namelijk.

Terug in de karavaan spelen we een paar potjes pesten en is het de gezamenlijke conclusie dat het een fijn dagje was.