Een tussendoor dag

18 september 2023 - Halifax, Canada

Maar een pittige, dat dan weer wel. Om 4 uur gaat de wekker, omdat we al om 7.20 een vlucht naar Halifax hebben. Op naar de volgende jetlag, haha.

Om kwart voor 5 zit ik op een bankje voor het hotel om even op Peter te wachten die de auto haalt. Er is al flink wat leven en ook de eerste daklozen zijn wakker of nog wakker, dat kan ook. Daklozen slapen overdag als het warmer is en lopen ’s nachts rond om warm te blijven. Een jongen komt me vragen of ik sokken voor hem heb... Ik zeg lafjes nee...

3 Kwartier later is de auto ingeleverd en gaan we op naar de incheck. Dat kun je tegenwoordig allemaal zelluf doen, wat al een hele toer is als de apparatuur werkt, maar dat doet het dus niet en dat krijgt zelfs mijn systeembeheerdertje aardig over de zeik 😊

Gelukkig lukt uiteindelijk altijd alles en vliegen we smooth naar Halifax.

We zijn vroeg bij de camperverhuur en kunnen onze spullen alvast in de kastjes en lades leggen, aardig! En dan fluks op weg naar de Walmart waar onze bestelling straks klaarligt.

Op weg naar de camping doen we nog een leuke brewery aan – The Nine Locks. We gaan helemaal los en kopen voor 83 dollar allerlei leuk uitziende biertjes. Bij de kassa worden we uitgenodigd om ze toch eerst allemaal even te proeven – leuk toch?!

De campground stelt niet veel voor, maar omdat we morgen Halifax nog even willen bekijken, was het de beste optie. Vaag uitzicht op de Ikea een stukje verderop en het geruststellende geluid van een snelweg op de achtergrond.

Het zou een onrustig nachtje worden, met koken begint het met de rookmelder die afgaat met een afgrijselijk gepiep, waar zit godsamme de uitknop. Eenmaal vroeg naar bed schrik ik me wezenloos van de airco die op volle kracht begint te loeien en om 4 uur komt er een stortbui naar beneden terwijl het daklicht raampje nog openstaat. Vloer nat, dekbed nat!

Op naar betere tijden 😊

1. Sonja ter Riet:
    20 september 2023
    Zo goed gevulde koelkast en een bezoeker. Super.