Toronto by Bike

17 september 2023 - Toronto, Canada

Van tevoren al bedacht dat we fietsen zouden huren en geregeld uiteraard. Na het oeverloze wandelen van gister een fijn vooruitzicht 😉 Maar de fietsenverhuur zit behoorlijk downtown, dus evenzogoed moet er gewandeld worden. Dat gaat op zondagochtend lekker relaxt - ik vind zondagochtenden in grote steden altijd het beste moment van de week.

De fietsverhuur zit in een of andere achenebbisj parkeergarage, 2 lagen ondergronds, achter een dichte deur. Aanbellen, kloppen of opbellen is wat te doen. Gelukkig wordt er op een paar flinke bonzen op de deur gereageerd en krijgen we 2 fietsjes mee. Het fietsmeisje komt uit Colombia en weet zelf heg nog steg in Toronto, dus gaan we op goed geluk linksaf. Er zijn zowaar een soort van fietsstroken in deze drukke stad en met op elke hoek een stoplicht gaat het oversteken perfect.

We ontbijten met heerlijke croissants bij Nord Lyon en kunnen er dan weer even tegenaan.

Richting Hide park en vandaar terug naar de oostkant van de stad. Op naar de watertaxi’s waarmee je naar Toronto Islands kunt gaan, even weg uit de drukte van downtown. Full gas varen we met fietsen en al naar de overkant. Op naar een leuke lunchplek – gevonden – en daarna een fijn rondje eiland gereden. Aan de oostkant staan allemaal vakantie/zomer huizen en huisjes, van hout, Pippi Langkous stijl, beetje hippie, veel veranda’s en woeste tuinen, heel apart.

Terug in Toronto fietsen we nog verder naar het oosten en komen we in de buurt van De Badeend, niet het originele kunstwerk van Florentijn Hofman, maar Amerikaanse namaak.

Wat de vele toeristen er niet van weerhoudt om ook hier met z’n allen in de rij te gaan staan voor die ene unieke selfie...

Aan het enorme Ontariomeer nog een biertje gedronken en de fietsen retour gebracht.

Op naar het hotel, maar nu met een leuke tussenstop.

Google is je vriend zegt Peter vaak en nu is dat zeker zo. Als je via maps zoekt op brewery, krijg je brouwerijen in de buurt te zien en als je dan kijkt op reviews zie je weer welke leuk zouden zijn. Bar Volo was zo’n brewery, een prachtplek met van a t/m z 26 bieren op de tap en nog heel veel meer, lekkere spaghetti carbonara en werkelijk waar de krokantste pizza ever.

Nu vroeg naar bed, want morgen om 7.20 uur vliegen we naar Halifax en gaat ons RV avontuur beginnen 😊

1. Sonja ter Riet:
    20 september 2023