Toch maar stukkie lopen

5 oktober 2023 - East Ship Harbour, Canada

Gekkigheid, de dag start bewolkt, daar gaat ons plan om aan alle kanten bij te bruinen. Kayak huren lijkt het ook niet te worden, want onze Zuid-Afrikaan is in geen velden of wegen te bekennen. Dus gaan de wandelboots weer aan. Een kilometer of 20 terug is er op een landtong het Taylor Head Provincial park met 2 trails. We rijden 4 km de landtong op en staan dan aan het begin van de rode trail, aan de trail zit nog een gele lus vast. We’ll see.

De eerste paar meters gaan over gras en dan krijgen we een hele lage duinopgang, met echt duinzand en helmgras. Op het strand ook zand, rare planten en de eerste keien.

Na het strand loopt de trail – hoe kan het ook anders over stenen, keien en wortels. En deze beide trails staan erom bekend dat ze extreem muddy kunnen zijn. Gelukkig heeft het 3 weken niet geregend en is de meeste modder hard genoeg om op te kunnen staan.

Zonder de poles is het weer even zoeken naar de beste manier om op deze ondergrond uit de voeten te kunnen. In m’n hoofd heb ik het liedje qui dance, balance en als ik moe word of overmoedig, alle twee net zo gevaarlijk – denk ik adem in, adem uit, focus, focus en weer door.  Onderweg spotten we een Bald Eagle, die als we op een meter of 50 zijn opstijgt en wegvliegt, indrukwekkend. Een minuutje of 5 verder ziet Peter hem weer zitten, Hij stijgt op en vliegt ons tegemoet en blijft dat doen. Heel erg laag scheert hij over m’n hoofd – on the hunt for een grijze postduif, nee toch???  Gelukkig hij vliegt door, haha!

Bij de camper terug zijn we het erover eens - het is absoluut een zwaar rondje, zelfs nu met hele goeie omstandigheden, maar mooi, heel mooi!

We lopen rood en geel samen in 2 ½ uur. Onze Zuid-Afrikaan is later onder de indruk, van zowel de grote loop als onze looptijd 😊

Terug op de campground verhuizen we toch van plekje 2 naar plek 4 om iets meer in de luwte te zitten. Gisteren kregen we ons kampvuur niet aan, maar vanavond gaat dat vast lukken! Oh ja, het zonnetje schijnt inmiddels weer...

Straks nog even een pasta in elkaar flanzen en dan op naar onze laatste echte vakantiedag.

1. Judith:
    6 oktober 2023
    Nog veel plezier de laatste dag en goede reis terug!
  2. Karin ten Oever:
    6 oktober 2023
    Lekker ruig maar prachtig!