Op naar Nova Scotia

15 september 2023 - Niagara Falls, Canada

Al in 2022 ontstaan er snode plannen om opnieuw naar Canada te gaan, nu niet naar BC en niet naar de Yukon, maar naar het oosten – Nova Scotia.

Peter heeft heel veel van de voorbereidingen gedaan, van routes uitstippelen, fietsen huren, ferries regelen tot towers reserveren voor hemelse etentjes. Blij met zo’n Reiseleitung!!

Ik heb contact gezocht met een zus van mijn vader die op Prince Edward Island woont en die vindt het hartstikke leuk als we langskomen. Heel speciaal dat er -  hoewel ik haar in tientallen jaren niet gezien, gesproken, gemaild/geappt of wat dan ook heb, onmiddellijk zo’n vertrouwd gevoel is 😊

Onze Vriend, onze lieve poes Vriend gaat helaas niet mee, hij gaat naar Het Gesticht, zoals we het geweldige kattenpension in Hilversum liefkozend noemen.

Onderweg daarnaartoe poept hij nog even lekker van zich af in de kattenmand bij mij op schoot... Angstpoep van een kat, stinken. Niet normaal..!!! Dat is denk ik voor straf, haha.

De reis verloopt voorspoedig, eerst treinen, dan vliegen naar Toronto, waarbij alleen onze preferred seats niet goed waren doorgekomen en vanaf Toronto meteen met een huurauto naar The Niagara Falls. Een dikke 100 km, waarbij Google maps ons steeds handig van de snelweg af loodst om files te vermijden.

Bij de Niagara Falls slapen we in The Old Stone Inn – een soort van authentic hotel met donkere zwaar gemeubileerde kamers, prima voor een nachtje.

Niet gaan liggen nu, maar meteen door naar The Falls en maar goed ook, want in de laagstaande zon ontstaan prachtige regenbogen boven het water. Heel veel mooier dan dit hadden we niet  kunnen bedenken.

Op de weg terug proberen we al eerder de Skylon Tower in te komen, de plek waar Peter een tafeltje aan het raam heeft gereserveerd.
Maar alles is met tijdslots, dus dan nog maar even een koffietje bij de Starbucks.

Boven aangekomen is het uitzicht werkelijk waar allemachtig prachtig, de watervallen worden steeds met wisselende kleuren verlicht, heel vet!

Het eten is minder, althans mijn vegetarische hap verdient geen hoofdprijs.

Maar om daar te zijn voelt echt super speciaal.

Hoogste tijd om te gaan slapen!

1. Sonja ter Riet:
    20 september 2023
    Wat gaaf dat we kunnen meegenieten . Veel plezier en een heel goede reis gewenst .
  2. Peter Denekamp:
    20 september 2023
    Dag Sonja, dank voor je berichtje! Gaan we zeker doen.
  3. Ton:
    21 september 2023
    Heel leuk om jullie weer te kunnen volgen. Geniet van jullie mooie reis door Canada.
  4. Judith:
    21 september 2023
    Dat is meteen al een goed begin!
  5. Saskia:
    22 september 2023