Op naar Canada! ( 2015 )

22 augustus 2015 - Vancouver International Airport, Canada

Na ons vorige bezoek aan Canada ( 2013 ) wisten we het zeker, we gaan nog een keer! Begin dit jaar besloten dat het dit jaar zou worden, maar dan aan het eind van de zomer. Vorige keer waren we er eind mei/juni en we wilden nu wel eens de beroemde Indian Summer meemaken in Canada. De reis was vlotjes geboekt bij reisbureau WRC op onze eigen Gijsbrecht. De planning is dat we de eerste week bij Tante Joke verblijven in Powell River en daarna de camper ophalen in Abbotsfort om de laatste 3 weken een roundtrip te maken. Aangekomen in Vancouver vlogen we meteen door naar Powell River met een piepklein vliegtuigje van de West Pacific Coastline. Met mooie uitzichten over een deel van de route die we de vorige keer met onze RV reden. Tante Joke stond ons op te wachten en binnen een uur zaten we met een Margherita op haar terras. Een goed begin!

De eerste morgen lekker vroeg wakker - de voordelen van een jetlag ;-) . Het weer was heerlijk, 22 graden met zon. En een stranddag dus snel verzonnen. Op weg naar een mooie secret beach hebben we onze eerste bear encounter. Een schattig jong beertje onder een appelboom, heel rustig appeltjes aan het peuzelen en geheel niet onder de indruk van onze aanwezigheid. Na een tijdje sprong hij de boom in met de souplesse van een eekhoorn. Bizar.

Het strand was typisch Canadees, met heel veel aangespoelde verweerde bomen, prachtig mooi. De oceaan onverwacht koud, 14 graden. Maar bikkels als we zijn toch even een stukje gezwommen. Ook mijn tante Joke!

Maandag op pad met de auto naar Inland Lake. Een van de vele meren die hier zijn. Het was er mooi en zo ongelofelijk stil. Rondom het meer loopt een vlakke trail en die hebben we gelopen. En het hele speciale was wel dat veel van m'n ooms en tantes dit rondje ook gelopen of gefietst hadden en dat m'n vader hier zelfs geweest was en hij het rondje had gedaan in z'n elektrische rolstoel. De held!!

Na weer een overheerlijke maaltijd van Joke gaan we vroeg naar bed, morgen ochtend moeten we om 09:00 in Lund zijn voor een 2 daagse kajak trip! Je leest er alles over in ons volgende blog.

1. Henk Dirksen:
    31 augustus 2015
    Leuk om te lezen, keep up the good work en geniet van jullie vakantie...