Laken tocht (2015)

11 september 2015 - Salmon Arm, Canada

Vrijdag vertrekken we weer. Op de planning staat een ochtendwandeling aan de andere kant van Revelstoke, maar na het sani-dumpen zitten we toch opeens op de highway richting Kamloops. Het is zalig warm weer. Dus niet al te lang rijden a.u.b. Het wordt een stop aan het Shuswap Lake in het Herald Provincial Park. We zijn om 1 uur op de campground en die is al bijna vol. Alsjemenou. Heel veel ouwe, blije mensen op de campground. Het lijkt wel een sekte… Bbbbrrrrrrrrr…. Maar een fijne plek, aan een lekker meer en zelfs gezwommen. Daarna nog een wandeling naar de Margaret Falls en een langere hike naar een viewpoint en verder, met aan het begin de waarschuwing voor enkele steep sections en daar was geen woord van gelogen. Next day on the road. We rijden een klein stukje verder, naar opnieuw een meer, Adams Lake. Zonder waarschuwing vooraf gaat de weg over in een gravel road en een paar km verder gaan we ook nog eens een stuk off road. De camper heeft het zwaar, lekker dan. Eindpunt is een wat vergane campground aan een prachtig meer. Zonnetje schijnt en het is minstens 25 graden. Weet je wat, we gaan hier helemaal niks doen. Ja, liggen aan het water en biertjes drinken. Dat gaat goed, totdat de rust plotsklaps verstoord wordt door brullende motoren. Er staan een stuk of wat crossmotorrijders op de camping en er ligt blijkbaar een parcoursje, jeng, jeng, jeng. Pittige herrie op een verder zo vreedzame plek, maar gelukkig wordt het vroeg donker ;-) Qua voorzieningen is hier niks, geen douches, geen flush toilets en geen water. En dat laatste hebben we zelf ook bijna niet meer. Zuinig aan dus en een camperdouche zit er niet in. Daarom de volgende ochtend gebadderd in het lake, lekker fris Chris. Het is zondag inmiddels en we rijden richting Kamloops en dan naar het zuiden over de 97c naar Lac Le Jeune. Mooie plek, uiteraard aan een meer. En deze ziet er weer heel anders uit dan alle voorgaande meren. Hier geen wilde beren alerts, maar bordjes waarschuwend voor overstekend vee. Om het meer gewandeld en daar ontzettend veel poep, kak en stront zien liggen. Volgens Peter zijn het koeienvlaaien, ik denk zelf eerder aan bizon shit. Uiteindelijk zien we drie beesten grazen. Dus waar de rest van alle poep vandaan komt, blijft onduidelijk. Het warme zomerweer is helaas verdwenen, het is minstens 10 graden koeler dan gister. ’s Avonds te koud voor een kampvuurtje, de camperkachel gaat aan en we gaan een potje kaarten.

1. Bram Heikamp:
    19 september 2015
    De mooie foto's ondersteunen het verhaal.