Bye bye Nova Scotia

6 oktober 2023 - Porters Lake, Canada

Blues skies, sun is shining en Peter staat vroeg op.

Hij wandelt een klein stukje de campground op en staat aan het water voor je weet maar nooit. En wat ziet hjj, twee dolfijnen, een paar slagen boven water en dan weer even weg, vast om vis te vangen. Opeens vlak voor hem een grote rode vos, die aan de wandel is over de rotsen langs het water. Peter klikt hem op de foto en pas dan ziet de vos hem en is de schrik groot. Ik word uit m’n bed getrommeld en samen kunnen we de dofijnen volgen die verder de baai in zwemmen, een mooi begin van onze laatste vakantie dag 😊

Het is om 9 uur al heerlijk warm en we ontbijten met uitzicht op de oceaan.

Onze volgende campground ligt maar iets van 65 km verderop en we zijn daar al om een uurtje of 12. De kustlijn ook hier grillig, met landtongen, inhammen en heel veel kleine eilandjes. Echt mooi! Onze campground ligt aan het einde van zo’n landtong en dan is onze plek nog weer helemaal aan het eind daarvan. Nice views dus.

We maken hier onze laatste wandel, de Boat Launch trail en de Portals Lake trail aan elkaar geknoopt. Eindelijk een makkie, vrijwel vlak, bos en waterkant – mooi. Met toch nog een waarschuwingsbord ergens halverwege en ik maak inderdaad een kleine uitglijer, maar blijf heel. Wildlifespotter Peter ontdekt opeens een pracht van een kikker langs het pad. Hij heeft er echt oog voor!

Terug bij de camper is het tijd voor een afscheidsbiertje + hapje, vol in de zon. Onze laatste vakantiedag is een perfecte afsluiting van een meer dan fijne vakantie.

We kwamen hier aan net na Hurricane Lee en we gaan weg op de dag dat Tropical Storm Philippe aan land komt. 3 Weken zon voor ons, we hadden het niet beter kunnen wensen.

Mocht je ons rondje willen copy pasten, dan zou je ‘m andersom kunnen rijden. De oceaan ligt dan bijna over de hele route rechts van je en je rijdt de lookout oceanside parkings makkelijker op.

1. Rini:
    7 oktober 2023